Arrival on Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gewoon Kouwe - WaarBenJij.nu Arrival on Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gewoon Kouwe - WaarBenJij.nu

Arrival on Bonaire

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gewoon

01 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Daar ben ik dan!! Op een ontzettend mooi tropisch eiland!! Dat was mijn eerste gedachte toen we er overheen vlogen om te landen!!

Om 9;30 uur 's ochtends vertrok het vliegtuig vanuit NL op weg naar Bonaire en Curacao. Het was een relaxte vlucht, want had genoeg te doen!!

Ik kon een digi- apparaatje huren om films te kijken, series kijken en een mogelijkheid om muziek te luisteren. De tijd ging dus wel lekker snel!! Verder was het eten ook goed in t vliegtuig. Er werd goed voor ons gezorgd door de stewardessen;):P.

Na 9 uur gevlogen te hebben, kwam dan eindelijk het eiland Bonaire in zicht!! echt te gek!! We vlogen er dwars over heen, dus kon alles goed zien van boven af (fotoos komen nog). Toen we boven zee vlogen weer moest het vliegtuig bijna een bocht van 180 graden maken om te landen...Spannend en leuk!!!

Het moment om uit te stappen!! Ik liep de trap af naar beneden en voelde gelijk de warme fohnwind tegen me aan. Man man, wat een hitte, was vergeten dat het er zo warm was!!!

Na de douane gepasseerd te zijn met me koffer kwam ik eindelijk buiten. Hier stonden 2 kennissen van ons op me te wachten (Maritza en Lotti). Hele super aardige meiden!! Zij brengen me naar me huisje (waar in inmiddels niet meer zit, maar daar kom ik nog op).

Me spullen afgezet daar en daarna nog rond gereden door het stadje en het eiland!!! De moeheid begon toe te slaan uiteindelijk! Dus toen ik thuis was gelijk me bed ingegaan waarna ik gewoon 12 uur heb geslapen!! echt te lang gewoon!!

De volgende dag zondag was een niet zo goede dag voor me! Ik werd wakker met een gevoel van wat doe ik in hemelsnaam hier. Laat me alsjeblieft terug gaan naar Nl!! Dus paar telefoontjes met me moeder gehad en toen ging t al wat beter!

Smiddags nog naar het strand geweest en heerlijk gezwommen!! Wow, wat is de zee lekker daar zeg!!!

Vandaag, maandag, had ik eerst een gesprek in de apotheek daar waar ik ga werken en waarschijnlijk kan ik daar aanstaande woensdag al beginnen!! Echt super snel, maar wel leuk!!

Verder zijn de eerste contacten al gelegd. vandaag meisje ontmoet (zat ook bij me in t vliegtuig) en heb hele middag met dr opgetrokken. Haar vriendinnen waren aan t werk, dus ze was ook alleen vandaag.

Heb inmiddels ook al een andere woning gevonden. In ieder geval voor 2 maanden!! Bedankt mam!!!!:D

Maar deze meiden zoeken ook een woning en hebben waarschijnlijk volgende maand een huis met 4 slaapkamers samen met een amerikaanse jongen dus ze dachten ook aan mij, omdat er dan een kamer over is...Super tof dus!! Lijkt me super om een huisje te hebben met andere mensen!!

De fotoos zal ik ook zo snel mogelijk op de site zetten, zodat jullie ook alvast wat kunnen zien!!:D

Laat gauw weer wat van me horen als ik weer genoeg te vertellen heb!! Zaterdag is er Bonaire dag, dus zal daar ook nog wel wat over vertellen!!!

Ayo Marlies

  • 02 September 2008 - 07:09

    Mirjam:

    Hey!

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen en al wat contacten hebt gemaakt! Ben je in ieder geval niet zo alleen! Fijne tijd en veel plezier met je baantje! Wel laten weten of het veel lijkt op ons werk hier hè :P

    X Mirjam

  • 02 September 2008 - 08:34

    Marlous:

    Hey Lies!

    Gelukkig dat je daar goed geland bent! en wat leuk om te lezen wat je hebt gedaan! heeel veel plezier en geluk! Geniet! en werkse in de apotheek echt grappig

    (K)

  • 02 September 2008 - 08:59

    Kylie:

    Dametje,
    Wat heerlijk, ik ben stiekem wel zwaar jaloers op je! Zou graag even langs komen, en dan ook gewoon blijven. Het weer is goddelijk.. Heel veel geluk, Bisou Kylie

  • 02 September 2008 - 10:00

    Nienke:

    Lieverd!
    Wat fyn dat alles goed gaat!Leuk om te horen dat je leuke mensen hebt ontmoet en daar misschien ook mee gaat wonen dat is altyd gezelliger toch?!Ik ben alweer druk met naar school gaan best pittig HBO,maar wel super leuk!Heel veel plezier meis!Geniet vh mooie weer en de mooie mannen??(nog niets over gelezen?? :P)Hele dikke kus van my!En gr.van Robin

  • 02 September 2008 - 11:36

    Jolien:

    heey lievi zo te horen is het daar precies zoals ik in mijn gedachten heb. had wen net aan de tel en die zei idd dat ze de eerste wk niet wist wat ze in godsnaam aan het doen was jij dus ook nie... maar volgens wen komt het goed en zo te zien heb je al met verschillende kennis gemaakt :D ik ben net terug van vakantie was ook errug lekker zon zee zwembad en 30 graden we zijn nu net 2 daagjes terug en ga vrijdag weer aan het werk en dan zondag maak ik mijn grote sprong :D als ik dan met beide benen op de grond kom hoor je vanzelf weer bericht ik zal je laten weten hoe het was ookal vind ik het jammer dat je er niet bij kunt zijn :( nou meis heel veel plezier en kom over een mnd maar weer terug :P hahaha xxxxxxxxx jolien en gr hansie

  • 02 September 2008 - 18:49

    Manja:

    Super zeg meiske!! Ziet er super uit en nogmaals wat een super ervaring!

    Ik ga lezen lezen lezen!

    Succes! en denk aan je xxx

  • 02 September 2008 - 20:21

    Lily:

    wow niets veranderd svp ook snel wat fotos van je huis binnen en buitenkant, en een foto van je zelf incl alle muskietenbeten xxxxx

  • 03 September 2008 - 08:12

    Jose Kornegoor:

    zo marlies je zit op je nieuwe stekje.Maak er maar een geweldig halfjaar van!! Ik volg je via je side.Adres van je mams gekregen die is weer wat rustiger nu je het naar je zin hebt! Groetjes uit koud en nat nederland

  • 03 September 2008 - 16:48

    Lars:

    Goed om te horen dat alles goed is gegaan. Hele leuke en mooie foto's ook.. Geniet er lekker van!!

    Kus

  • 03 September 2008 - 20:15

    Joanne:

    He meid,

    Super dat je veilig bent aangekomen en dat je onderdak hebt gevonden.

    Ik ben echt trots op je dat je dit avontuur aan gaat! Veel succes met alles, hou je taai, en ik zal regelmatig even kijken hiero!

    Ik denk aan je.

    Liefs,
    Joanne

  • 06 September 2008 - 20:06

    Iona:

    hey meis...
    wat leuk dat je t al naar je zin heb!! geniet er lekker van!!! we houden contact over november he:) kus

  • 20 Oktober 2008 - 08:06

    BrightSparkle:

    Rust in Vrede lieve meid!

  • 20 Oktober 2008 - 12:02

    Ria Tomlinson:

    Lieve Marlies,

    ik heb zojuist je verhaal hier gelezen.Wat een triest einde van zulk een verwachtingsvol jong leven.Rust zacht lieve meid daar waar je nu bent.Voor je ouders kan ik als moeder alleen maar zeggen,heel veel sterkte met dit grote verlies.Big hug, liefs Ria

  • 22 Oktober 2008 - 12:45

    Een Familie In Assen:

    Geachte familie van Marlies,

    Langs deze weg betonen we u ons medeleven. We zijn diepgeraakt door de vreselijke tragedie die u meemaakt. We wensen u alle mogelijke sterkte om dit alles te doorstaan en te verwerken. Als medebewoners van Assen kennen we u niet persoonlijk, maar u bent in onze gedachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gewoon

30 augustus vertrek ik naar Bonaire voor onbepaalde tijd. In deze tijd wil ik daar gaan werken in de apotheek als apothekersassistente. Het lijkt me echt een uitdaging om dit avontuur aan te gaan en heb hier erg veel zin in!!

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1989
Totaal aantal bezoekers 416909

Voorgaande reizen:

30 December 2010 - 31 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: